Spinning playlist oktober 2019 “Gadver, de herfst en regen”





Beluister de playlist vooraf en bepaal welke oefeningen je op welk nummer je gaat doen. Jij weet waarom en waarvoor je traint.
Train veilig: geen blessure (je rug en knie zijn de plekken waar je bij spinning op moet letten) en train vooral omdat je het leuk vindt.

Hier vind je de spinning playlist voor de maand oktober 2019. Gadver, de herfst en regen, heb ik als naam gegeven aan deze playlist
Ja, we wonen in Nederland, dus de wegen zijn vlak en het regent weleens. Het goede nieuws is dat je heerlijk binnen kan trainen op deze superlekkere spinning playlist. Have fun en geniet..

Neem je mobieltje mee, met Spotify, en download vooraf deze playlist en je training wordt gegarandeerd een succes. Elke maand nemen we hier een playlist op die jij kan gebruiken voor jouw training. Zorg voor een goede warming-up. Niet alleen voor je been-spieren maar vooral ook voor je hartspier. In 1 keer gaan knallen is niet verstandig! Kijk nog even naar de verschillende soorten training en houd jouw doel voor ogen en bepaal dan hoe je de komende maand gaat trainen.

Spinning playlist oktober 2019

Was de playlist lekker? Ging je goed? Wees trots op jezelf, want je hebt het volgehouden. Ik schat in dat je minimaal 400kcal (vrouwen) hebt verbrand en misschien wel 800 (mannen), want dat kan als je diep bent gegaan. Ik hoop in ieder geval dat je hebt genoten van de spinning playlist juli en augustus 2019. Laat je me het weten? Tot de volgende keer.

Heb je ook wel eens een motivatie-dip? Alleen sporten thuis of in de sportschool is heel lastig om vol te houden. Een maatje helpt als stok achter de deur. Of blok gewoon het komende half jaar 1 of 2 momenten per week in je agenda. Het draait om routines, dus vaste momenten en concrete afspraken.

Alle spinning playlists op een rij

Hier vind je alle spinning playlists op een rij. Suggesties zijn heel welkom via onze contact pagina. Deze playlist delen met je vrienden is natuurlijk top!

Afvallen met spinning?

Wil je afvallen? Dan is een uurtje spinning een prima training! Zorg dat je hartslag niet te hoog is. En als je het nog beter wil doen dan is 2 of 3 per week training het beste. Met deze spinning-muziek moet dat toch lukken? Heb je een steuntje nodig, kies dan een maatje die je oppept als je even geen zin hebt. Blijf in een ritme van bijvoorbeeld 2 of 3 per week en op een gegeven moment is het jouw nieuwe routine. Wist je dat in een uurtje spinning al 400 (vrouw) – 800 (man) kcal verbruikt? Dat klinkt goed he?

Conditie opbouwen met spinning?

Als je een betere conditie wil dan is spinning hiervoor heel geschikt, maar hou je dan wel aan paar regels: begin altijd met een warming-up en eindig met een cooling-down. Natuurlijk geeft een hoge hartslag en een rood hoofd je een kick, maar het is niet slim om altijd maar volle bak te trainen. Stel een training-schema op en houd je daaraan. Een zogenaamde duur-training is iets heel anders dan een kracht-training. Als je conditie wil opbouwen dan is een duur-training (rustigere hartslag) een veel betere dan de kracht-training.

Wat zijn leuke oefeningen voor spinning?

Gewoon een beetje fietsen dat is niet waar het in spinning en indoorcycling om gaat. Jezelf uitdagen en lekker trainen betekent niet dat je bijna een uur lang hetzelfde doet. Integendeel, spinning is juist afwisselend. Weet wel wat jouw doel is om zo optimaal te kunnen trainen. Iemand die sterk wil worden in de benen traint anders dan iemand die wil afvallen.

Elke maand beschrijven we een leuke, soms pittige oefening of techniek, deze maand is dat: Traptechniek
Omdat al je fietsenergie via de pedalen wordt overgebracht is het heel belangrijk dat je traptechniek optimaal is.
Om zo efficiënt mogelijk te fietsen moeten de pedalen in regelmatige cirkels worden bewogen. Vaak wordt er te veel op en neer gestampt: er wordt a.h.w. vierkant getrapt.
Tijdens het fietsen moet je er goed op letten dat je schoen zoveel mogelijk in de richting staat waarin je kracht zet. Dus als je pedaal in de hoogste positie (twaalf uur) staat is je schoen horizontaal. Bij het naar voren duwen volgt je schoen gelijkmatig de krachtrichting.
Een complete pedaal beweging bestaat uit vier delen, die gelijk van lengte zijn.
1. Het naar voren duwen. Begin: twaalf uur stand.
2. Het omlaag duwen. Let op: de hiel wijst licht naar beneden.
3. Het naar achteren trekken.
4. Het omhoog trekken.
Dit is in het begin het lastigst, maar besef dat je 2x zo veel kan verzetten als je deze techniek beheerst.
Maak mooie en regelmatige rondjes.
Bouw je traptechniek langzaam op zo voorkom je blessures.
Houd je bovenlichaam stil, dit kost je anders extra energie en het levert je niets op.

In deze playlist hebben we de uitleg gegeven over de Trapfrequentie. Kort en nuttig om even door te nemen.

Veel plezier en laat ons weten wat je van deze oefening vindt.