Spinning playlist september 2019 “Supersnel”





Beluister de playlist vooraf en bepaal welke oefeningen je op welk nummer je gaat doen. Jij weet waarom en waarvoor je traint.
Train veilig: geen blessure (je rug en knie zijn de plekken waar je bij spinning op moet letten) en train vooral omdat je het leuk vindt.

Hier vind je de spinning playlist voor de maand september 2019. Supersnel, is het thema
Je zal merken dat je sterker wordt als je ook met snelheid een klim kan doen. Het doet soms een beetje pijn aan spieren, maar daar word je sterker van. Geniet lekker en drink vooral voldoende.

Neem je mobieltje mee, met Spotify, en download vooraf deze playlist en je training wordt gegarandeerd een succes. Elke maand nemen we hier een playlist op die jij kan gebruiken voor jouw training. Zorg voor een goede warming-up. Niet alleen voor je been-spieren maar vooral ook voor je hartspier. In 1 keer gaan knallen is niet verstandig! Kijk nog even naar de verschillende soorten training en houd jouw doel voor ogen en bepaal dan hoe je de komende maand gaat trainen.

Spinning playlist september 2019

Was de playlist lekker? Ging je goed? Wees trots op jezelf, want je hebt het volgehouden. Ik schat in dat je minimaal 400kcal (vrouwen) hebt verbrand en misschien wel 800 (mannen), want dat kan als je diep bent gegaan. Ik hoop in ieder geval dat je hebt genoten van de spinning playlist juli en augustus 2019. Laat je me het weten? Tot de volgende keer.

Heb je ook wel eens een motivatie-dip? Alleen sporten thuis of in de sportschool is heel lastig om vol te houden. Een maatje helpt als stok achter de deur. Of blok gewoon het komende half jaar 1 of 2 momenten per week in je agenda. Het draait om routines, dus vaste momenten en concrete afspraken.

Alle spinning playlists op een rij

Hier vind je alle spinning playlists op een rij. Suggesties zijn heel welkom via onze contact pagina. Deze playlist delen met je vrienden is natuurlijk top!

Afvallen met spinning?

Wil je afvallen? Dan is een uurtje spinning een prima training! Zorg dat je hartslag niet te hoog is. En als je het nog beter wil doen dan is 2 of 3 per week training het beste. Met deze spinning-muziek moet dat toch lukken? Heb je een steuntje nodig, kies dan een maatje die je oppept als je even geen zin hebt. Blijf in een ritme van bijvoorbeeld 2 of 3 per week en op een gegeven moment is het jouw nieuwe routine. Wist je dat in een uurtje spinning al 400 (vrouw) – 800 (man) kcal verbruikt? Dat klinkt goed he?

Conditie opbouwen met spinning?

Als je een betere conditie wil dan is spinning hiervoor heel geschikt, maar hou je dan wel aan paar regels: begin altijd met een warming-up en eindig met een cooling-down. Natuurlijk geeft een hoge hartslag en een rood hoofd je een kick, maar het is niet slim om altijd maar volle bak te trainen. Stel een training-schema op en houd je daaraan. Een zogenaamde duur-training is iets heel anders dan een kracht-training. Als je conditie wil opbouwen dan is een duur-training (rustigere hartslag) een veel betere dan de kracht-training.

Wat zijn leuke oefeningen voor spinning?

Gewoon een beetje fietsen dat is niet waar het in spinning en indoorcycling om gaat. Jezelf uitdagen en lekker trainen betekent niet dat je bijna een uur lang hetzelfde doet. Integendeel, spinning is juist afwisselend. Weet wel wat jouw doel is om zo optimaal te kunnen trainen. Iemand die sterk wil worden in de benen traint anders dan iemand die wil afvallen.

Elke maand beschrijven we een leuke, soms pittige oefening of techniek, deze maand is dat: Trapfrequentie
Voor het buiten fietsen wordt 90 en 100 pedaalomwentelingen per minuut gezien als optimaal.
Dat wil zeggen: kost de minste energie in verhouding met de snelheid.
Ben je beginner spin dan niet te zwaar, om zo het aantal haarvaatjes sneller/gemakkelijker te laten groeien. Bouw dit geleidelijk op naar een hogere weerstand.
Het is best wel even wennen om met een hoge trapfrequentie (100 en hoger) te fietsen. Echter na een aantal trainingen ben je goed gewend.
Bij het spinnen met een zwaar verzet zullen je spieren sneller vermoeid zijn. Dit komt omdat de spieren minder goed doorbloed zijn en er zodoende meer afvalstoffen geproduceerd worden.
Varieer je trainingen en spin niet alleen maar met een hoge weerstand.

In deze playlist hebben we oefening “Tempo maken, opdraaien en afmaken” beschreven. Een heftige en uitdagende oefening voor gevorderden.

Veel plezier en laat ons weten wat je van deze oefening vindt.