Spinning playlist december 2016 Disco weer helemaal terug ?





Hier vind je de spinning playlist voor de maand december 2016. “Disco weer helemaal terug?” is het thema. Heel lang geleden in de jaren 80 was disco helemaal hip. Maar wellicht is disco nooit echt weggeweest. Ach wat maakt het uit, het blijft lekkere muziek en ook lekker om op te spinnen. Toch?

Elke maand nemen we hier een playlist op die jij kan gebruiken voor jouw training. Zorg voor een goede warming-up. Niet alleen voor je been-spieren maar vooral ook voor je hartspier. In 1 keer gaan knallen is niet verstandig! Kijk nog even naar de verschillende soorten training en houd jouw doel voor ogen en bepaal dan hoe je de komende maand gaat trainen. De lessen op een sportschool zijn bijna allemaal 45 minuten met daarna 5 a 10 minuten cooling-down. Zo zijn onze spinning playlists ook opgebouwd.

Spinning playlist december 2016

Nummer Artiest start eind duur Tips
1. Stupiddisco Junior Jack 00:00 03:30 03:40 Zoals altijd eerst warmdraaien, als je dat nog niet gedaan hebt. Spieren in je been, maar ook je hartspier moet op gang komen.

Zit je lekker? Is je fiets goed afgesteld? Heb je drinken bij? Komende 45 minuten ga je minimaal 1 bidon drinken en 450 (vrouw) of 700 kcal verbranden…. tenminste als je lekker meedoet.

2. Heaven DJ Sammy 03:40 07:35 03:55 Lekker je snelheid opvoeren, en als je sterk voelt ook wat weerstand. Niet wiebelen op het zadel. Jij hebt controle over je pedalen en je vliegwiel. Als je kan (en wil) kan je tussendoor korte versnellingen doen. Je hartslag schiet dan omhoog. Wil je vet verbranden blijf dan met een rustige hartslag doorfietsen
3. I feel love Donna Summer 07:35 15:48 08:13 Ruim 8 minuten. Als je kan kom dan direct staan anders wacht je een paar minuten.

Staand en toch snelheid dat vergt best wel wat, maar kijk maar hoe lang je het kan volhouden. Mocht je nog meer uitdaging willen dan kan je meer weerstand doen, of concentreer je en houd je bovenlichaam af en toe (bv 15 seconden) helemaal stil en blijf doorfietsen.

4. LoveStoned Justin Timberlake 15:48 23:12 07:24  Goed gedaan die 8 minuten en als ‘beloning’ nog een lang nummer. En nog zwaar ook. Probeer bij elke minuut een beetje weerstand toe te voegen. Inderdaad dat betekent 6 keer bijdraaien (dat is naar rechts…)

Zorgt dat je het ritme vasthoudt en niet te langzaam gaat fietsen.

5. Funky Town Lipps Inc 23:12 27:11 03:59  Dit is echt een klassieke disco plaat. Heb je er vroeger op gedanst? Nu mag je op de pedalen dansen. Je mag kiezen of je dat staand of zittend doet
6. Relight my Fire Dan Hartman 27:11 30:55 03:44 Brandt jou vuurtje al? Geniet lekker en dat kan bijvoorbeeld door je ogen dicht te doen en te luisteren naar de muziek en het bewegen van je benen en het vliegwiel op je fiets.
7. Can’t take my eyes off off you Boys Town Gang 30:55 34:28 03:33  Kijk even of je deze oefening mee kan doen. Probeer om de (ongeveer 16 seconden) te wisselen van zit naar staan en van staan naar zit. Probeer jezelf niet via het stuur omhoog te trekken maar met je buikspieren en beenspieren.
8. Ring my bell Anita Ward 34:28 42:39 08:11 De bel voor de een na laatste ronde. Maar wel een lange ronde. En doordat deze aan het eind zit ben je best wel moe (tenminste als je je best hebt gedaan en ik vermoed dat dit het geval is). Kies of je dit nummer staand of zittend gaat. Je mag niet wisselen als je eenmaal gekozen hebt. En nu volhouden: de volle 8 minuten in 1 ritme, in 1 houding en op dezelfde weerstand. Je hoofd zegt nee, en je benen wellicht ook: maar probeer maar hoe ver je komt.
9. Knock on Wood  Amy Stewart 42:39 46:49 04:10  Het toetje: kom lekker staan. En maak de les af op de manier die jij prettig vindt. Free-styling. Wat jij nog over hebt mag je er nu uit gooien.

En wees trots op jezelf. Je hebt het weer gedaan !

Alle spinning playlists op een rij

Hier vind je alle spinning playlists op een rij. Suggesties zijn heel welkom via onze contact pagina en deze playlist delen met je vrienden is natuurlijk top!