Hometrainer schema

Op deze Fitwheels pagina kan je lezen welke hometrainer soorten er zijn.

Maar laten we aannemen dat je al een hometrainer hebt of binnenkort er eentje aanschaft dan ontstaat de volgende vraag: hoe zorg ik er voor dat ik regelmatig en verstandig train.

Hometrainer schema

Trainen doe je niet zo maar. Je zal een doel hebben. Dat kan zijn afvallen, sterker worden of conditie opbouwen of wellicht heel gericht trainen voor bijvoorbeeld deelname aan de toerversie van de Amstel Gold Race.

Als je 1 x week traint is dat natuurlijk al super, maar besef wel dat je er niet veel beter van wordt. Je bouwt op jouw trainingsdag wat op maar in de 6 dagen daarna is alles al weer afgebouwd en kan je als het ware weer opnieuw beginnen.

Met 2 x week trainen ben je al goed bezig, maar 3 x per week is echt top.

Wees gerust, je hoeft niet elke keer uren te trainen, een half uur is al prima en 45 minuten is super.

Hometrainer oefeningen om af te vallen

Als het accent ligt op afvallen dan zijn een paar dingen belangrijk:

  1. train met een hartslagmeter en houd je hartslag tussen de 70% en 85% (Zie voor meer uitleg over hartslag deze pagina)
  2. je zal minimaal 2 x per week moeten trainen
  3. train bij voorkeur minimaal 30 minuten

Als je conditie wil opbouwen en of sterker wil worden dan mag je hartslag wat hoger liggen en zal je meer dan 2 x per week moeten trainen en dan het liefst elke keer 45 minuten of meer. Natuurlijk kan je thuis trainen maar ook op een sportschool. Dit is goed voor de afwisseling zodat je het waarschijnlijk langer volhoudt. Want je zal wilskracht en discipline nodig hebben. TV kijken of muziek luisteren tijdens je training kan zorgen voor een goede afleiding waardoor je het langer volhoudt. Luister eens naar onze playlists die we speciaal voor trainingen van 45 minuten hebben gemaakt. De playlists bevatten een handige lijst van aanwijzingen per nummer. Genieten en zweten is een prima combinatie !Spinning en indoorcycling Fitwheels geeft je alle informatie