Spinning playlist augustus 2016 Dansen maar op die pedalen

Hier vind je de spinning playlist voor de maand augustus 2016. “Dansen maar op die pedalen” is het thema. Mijn grote voorbeeld hiervoor is wielrenner Alberto Contador, hoe hij ‘dansend” de steilste bergen beklimt is zeer inspirerend.

Elke maand nemen we hier een playlist op die jij kan gebruiken voor jouw training. Zorg voor een goede warming-up. Niet alleen voor je been-spieren maar vooral ook voor je hartspier. In 1 keer gaan knallen is niet verstandig! Kijk nog even naar de verschillende soorten training en houd jouw doel voor ogen en bepaal dan hoe je de komende maand gaat trainen. De lessen op een sportschool zijn bijna allemaal 45 minuten met daarna 5 a 10 minuten cooling-down. Zo zijn onze spinning playlists ook opgebouwd.

Spinning playlist augustus 2016

Nummer Artiest start eind duur Tips
1. Dance to the music Sly and the Family Stone 00:00 02:59 02:59 Een oudje om mee op te warmen. Niet te zwaar beginnen. Lekker je spieren op temperatuur krijgen. En je hartslag rustig omhoog brengen. Weet je wat je gewenste hartslag is? Zo nee bekijk dan onze pagina http://www.fitwheels.nl/voeding-calorieen-hartslag-en-bmi/
2. Baelar Deorro 02:59 05:16 02:17 Iets weerstand opdraaien en lekker tempo maken. Geen wiebelende billen, want dat is niet goed voor je knieën. Probeer eens wat korte versnellingen te maken (luister maar naar de muziek).
3. Dansen SBMG 05:16 09:00 03:44 Een beetje meer weerstand en voorzichtig uit het zadel. Probeer maar het ritme te vinden. Houd het minimaal 30 seconden vol en kom dan weer lekker zitten. Je bent nog aan het opwarmen.
4. One Dance Drake 09:00 11:53 02:53 Je bent nu voldoende opgewarmd. Ik verwacht nu de eerste zweetdruppels. Zeker als je de weerstand iets verder opdraait. Als je je sterk voelt kom dan staan en maak dit nummer staand (en dus “dansend”) op het ritme van de muziek af.
5. Dancing with tears in my eyes Ultravox 11:53 15:57 04:04 Weer een nummer van heeeeeel lang geleden, maar daarom zeker niet minder lekker om op te trainen. Hoog tempo, en probeer dat maar vol te houden. Als je een geoefende fietser bent kan je wisselend uit het zadel komen en dat 10 seconden volhouden en dan weer zitten.
6. Dance little sister Terrence Trant D’ Arby 15:57 19:51 03:54 Ja, de weerstand mag weer omhoog. Eerst blijven  zitten en pas als je niet meer kan mag je komen staan. Daag je uit. Je bent op de helft, ik beloof dat je na dit nummer mag uitrusten.
7. Private Dancer Tina Turner 19:51 23:52 04:01 Herstel als je dat nodig hebt. Je kan de volle 4 minuten gebruiken of een deel daarvan. Tijdens het herstel blijf je trappen. Maak je klaar voor het tweede deel en de laatste 20 minuten.
8. Danceahollic Benny Benassi 23:52 27:27 03:35 Oke, nu gaan we serieus aan de slag. Het begin was misschien pittig, maar nu wordt het nog pittiger. Zoek lekker je grens. We doen een setje van dit nummer plus het volgende nummer. Daar “dance” je de “pain away”
9. Dance the pain away Benny Benassi 27:27 30:24 02:56 Bijna 3 minuten kan je je spieren een plezier doen: om de 10 seconden doe je een korte versnelling en daarna 10 seconden rustiger. Herhaal dit minimaal 3 maal, maar het zou mooi zijn als je dit 6 maal doet. Je kan het, ik weet het zeker.
10. Shut up and dance Walk the moon 30:24 34:43 03:19 Moe? Bezweet? We gaan gewoon door “shut up and dance”….. Je hebt geluk want je weerstand mag iets lager.
11. Teach me how to dance with you Causes 34:43 38:02 03:19 Oef, dit lijkt een rustig nummer, maar we gaan het je moeilijk maken. Draai de weerstand lekker op. Kijk uit voor je rug: trek niet aan je stuur; alle kracht moet uit je benen komen. Als je wil kan eerst je linkerbeen laten rusten (dus het accent komt dan op je rechterbeen) en daarna je rechterbeen.
12. Dance Tekno miles 38:02 41:23 03:21 Hopla, uit je zadel. Je heupen zijn lekker los en de weerstand voelt lekker aan. Ga ga ga.
13. Dance for life Tiesto 41:23 46:44 05:21 De laatste. Je kan bijna niet meer, maar de muziek gaat je absoluut helpen. Herken je Faithless? Lekker he, wat Tiesto heeft gedaan. 5 minuten zijn helemaal voor jou: je mag doen wat je wil, als je maar je best doet. Hierna lekker cooling down en vergeet niet te stretchen. Tot de volgende keer!

Alle spinning playlists op een rij

Hier vind je alle spinning playlists op een rij. Suggesties zijn heel welkom via onze contact pagina en deze playlist delen met je vrienden is natuurlijk top!