Spinning playlist oktober 2018 “12 inch classics”





Beluister de playlist vooraf en bepaal welke oefeningen je op welk nummer je gaat doen. Jij weet waarom en waarvoor je traint.
Train veilig: geen blessure (je rug en knie zijn de plekken waar je bij spinning op moet letten) en train vooral omdat je het leuk vindt.

Hier vind je de spinning playlist voor de maand oktober 2018. '12 inch classics' is het thema.
Ken je ze nog? Vroeger op zo’n zwarte schijf. Het was geen LP maar een 12″. De muziek van toen heeft iets minder tempo, maar daarom heerlijk om lekker op te trainen. Spieren eerst lekker opwarmen en kom maar op. Jij kan het ook!

Neem je mobieltje mee, met Spotify, en download vooraf deze playlist en je training wordt gegarandeerd een succes. Elke maand nemen we hier een playlist op die jij kan gebruiken voor jouw training. Zorg voor een goede warming-up. Niet alleen voor je been-spieren maar vooral ook voor je hartspier. In 1 keer gaan knallen is niet verstandig! Kijk nog even naar de verschillende soorten training en houd jouw doel voor ogen en bepaal dan hoe je de komende maand gaat trainen.

Spinning playlist oktober 2018

Was ie lekker? Ging je goed? Wees trots op jezelf, want je hebt het volgehouden. Ik schat in dat je minimaal 400kcal (vrouwen) hebt verbrand en misschien wel 800 (mannen), want dat kan als je diep bent gegaan. Ik hoop in ieder geval dat je hebt genoten van de spinning playlist oktober 2018. Laat je me het weten? Tot de volgende keer.

Alle spinning playlists op een rij

Hier vind je alle spinning playlists op een rij. Suggesties zijn heel welkom via onze contact pagina. Deze playlist delen met je vrienden is natuurlijk top!

Afvallen met spinning?

Wil je afvallen? Dan is een uurtje spinning een prima training! Zorg dat je hartslag niet te hoog is. En als je het nog beter wil doen dan is 2 of 3 per week training het beste. Met deze spinning-muziek moet dat toch lukken? Heb je een steuntje nodig, kies dan een maatje die je oppept als je even geen zin hebt. Blijf in een ritme van bijvoorbeeld 2 of 3 per week en op een gegeven moment is het jouw nieuwe routine. Wist je dat in een uurtje spinning al 400 (vrouw) – 800 (man) kcal verbruikt? Dat klinkt goed he?

Conditie opbouwen met spinning?

Als je een betere conditie wil dan is spinning hiervoor heel geschikt, maar hou je dan wel aan paar regels: begin altijd met een warming-up en eindig met een cooling-down. Natuurlijk geeft een hoge hartslag en een rood hoofd je een kick, maar het is niet slim om altijd maar volle bak te trainen. Stel een training-schema op en houd je daaraan. Een zogenaamde duur-training is iets heel anders dan een kracht-training. Als je conditie wil opbouwen dan is een duur-training (rustigere hartslag) een veel betere dan de kracht-training.